گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت – طراحی نما کلاسیک

طراحی نما رشت – طراحی نما کلاسیک

طراحی و اجرای نمای کلاسیک به دوران تمدن رم و یونان بازمیگردد.در آن زمان در اجرای نما به ستون های کلاسیک، کتیبه ها، تزئینات و بسیاری از جزئیات کوچک توجه بسیار ویژه ای میشد.

امروزه طراحی و اجرای نمای کلاسیک در شهر های در حال توسعه کمی در حال تغییر می باشد و از عناصر مدرن و به روز در آن استفاده می شود این نماها باعث ارزش بخشیدن و بیانگر هنر و زیبایی معماری میباشند. 

طراحی نمای کلاسیک، نمای نوعی ساختمان که توسط یونانیان و رومیان اولیه، به ویژه بین قرن پنجم قبل از میلاد (در یونان) و قرن سوم پس از میلاد (در روم) ساخته شده است و از آن زمان معماران هر زمان که بخواهند از معماری کلاسیک به عنوان مبنای کار خود استفاده می‌کنند.

پرطرفدارترین سبک که علاوه بر زیباسازی نمای ساختمان شما، شکوه و وقار منحصر به فردی را به نمای ساختمان القا کند و ارزش مالی ساختمان را بالاتر ببرد، نمای کلاسیک است. 

طراحی نمای کلاسیک برگرفته شده از معماری یونان و رم باستان است، با این حال بعد از قرن ۱۹ میلادی این سبک از طراحی نما مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان و ایران قرار گرفت. ما در آرتیمان پارسین با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و اجرای تخصصی نما، توانسته ایم انجام پروژه های ساختمانی بسیاری را در سبک کلاسیک به پایان برسانیم.

زمانی که به کار بردن سبک کلاسیک مطرح می‌شود، دغدغه کارفرمایان عموما هزینه اجرای نمای کلاسیک است. درست که سبک کلاسیک، سبکی لوکس است و طبیعتا متریال هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند قیمت بالایی دارند، اما آرتیمان پارسین  توانسته است راهکارهایی ارائه کند که هزینه طراحی نما کلاسیک و اجرای آن را کاهش می‌دهد.

نمای کلاسیک ساختمان القاکننده حس شکوه و عظمت در ساختمان است، از این رو این سبک از طراحی نما از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، حال در صورتی که طراح بتواند طراحی نمای کلاسیک را به صورت شاخص و تک طراحی کند، به صورتی که ساختمان شما در منطقه و محله چشمگیر و شاخص به نظر برسد، ارزش مالی ساختمان شما تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

طراحی نما رشت

انواع طراحی نمای کلاسیک را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد.

طراحی نما رشت

  • طراحی نمای کلاسیک مسکونی
  • طراحی نمای کلاسیک ویلایی
  • طراحی نمای کلاسیک اداری – تجاری
  • طراحی نمای کلاسیک ساده

مصالح مورد استفاده در طراحی نمای کلاسیک

در طراحی نمای کلاسیک یا طراحی رومی همانطور که از نام آن پیداست از مصالحی استفاده می‌شود که در هنگام پیدایش این نوع سبک به عنوان تنها مصالح و متریال طراحی کلاسیک به کار برده می‌شده است. 

در هر صورت باید در انتخاب متریال خوب و باکیفیت برای این نوع طرح معماری دقت به خرج داد. به این دلیل که هر نوع طرح که برای نمای ساختمان استفاده می‌شود چنانچه مصالح جذاب و باکیفیتی در نمای آن استفاده نشود هیچ گونه جذابیتی نخواهد داشت.

سنگ‌ها و سیمان سفید

یکی از متریال‌های کاربردی در این سبک طراحی سنگ نمای ساختمان است و با توسعه پیدا کردن سنگ‌های زینتی و بیشتر شدن تنوع سنگ‌های تولیدی، فرصت معماران و طراحان برای به کاربردن سنگ‌های باکیفیت و زینتی در نمای ساختمان و حتی در دکوراسیون داخلی برای استفاده از مصالح سنگ در نما بیشتر شد که طراحی نمای کلاسیک ساختمان در صف اول خواستاران این متریال ایستاد. 

در طراحی نمای کلاسیک ساختمان معمولاً از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر، تراورتن یا گرانیت و برخی اوقات سیمان سفید مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این مصالح و متریال در طراحی نمای کلاسیک ساختمان منجر می‌شود تا ظاهری شیک و جذاب به نمای ساختمان دهد.

سنگ‌های گوناگونی مانند گرانیت یا تراورتن در اجرای طراحی نمای کلاسیک استفاده می‌شود که بیشتر آن‌ها قیمت بالایی دارند. دلیل استفادۀ از این نوع سنگ‌ها نیز این است که کیفیت بالایی دارند و مقاومت آن‌ها با گذشت زمان کاسته نمی‌شود. از ای رو این نوع متریال با گذشت حتی 30 سال از اجرای طرح زشت یا سست و ترک‌خورده نخواهند شد. 

در طراحی نمای کلاسیک در برخی مواقع از سیمان سفید استفاده می‌شود که جایگزین سنگ است. درست است که استفاده از این شیوه در طراحی نمای کلاسیک ساختمان، به مهارت زیادی نیاز دارد. البته نرخ سیمان از سنگ بسیار کمتر است و استفاده از آن در نمای ساختمان مقرون به صرفه‌تر است. استفاده از سیمان سفید در طراحی نمای کلاسیک ساختمان‌های ویلایی بسیار پیشنهاد می‌شود.

ابزارهای مورد استفاده در طراحی کلاسیک

ابزارها و تزئیناتی که در طراحی معماری نمای کلاسیک بکار می‌رود باعث می‌شود تا نمای ساختمان را به همان میزان نیز مدرن‌تر و باشکوه‌تر نمایش دهد. 

البته امروزه بیشتر ساختمان‌ها با طراحی معماری نمای کلاسیک در مکان‌های مختلفی دیده می‌شوند که تفاوت این نوع اسختمان‌ها در نوع و میزان استفاده از ابزارها و متریال مناسب است. به طوری که در ساختمان‌هایی که دارای نمای کلاسیک مجلل هستند از ستون‌ها و سرستون‌های بزرگ در طراحی خود استفاده می‌کنند.

می‌توان گفت که طراحی کلاسیک با توجه به ابزارهای استفاده شده تقریبا پیچیده و در عین حال مجلل است و همین مورد باعث جلب توجه بسیاری از کارفرمایان و مشتریان شده است. 

به دلیل استفاده از سنگ‌های گران بها در این مدل طراحی، ساختمان در نظر اکثریت لوکس و خارق العاده نشان داده می‌شود، در ادامه چند نکته دیگر درباره مصالح و روش‌های طراحی نمای کلاسیک را اشاره می‌کنیم. 

از خطوط مستقیم به دو صورت افقی و عمودی استفاده می‌شود که شکست خطوط را در طراحی نمای کلاسیک به طور واضح‌تر و برجسته‌تر نشان می‌دهد. در طراحی کلاسیک، ستون‌ها و تاج‌ها به شیوه خطوط صاف طراحی می‌شوند. 

با استفاده از این شیوه طراح نما می‌تواند ساختمان را بلند‌تر و یا پهن‌تر از واقعیت جلوه دهد. درواقع استفاده از خطوط عمودی ساختمان را کشیده‌تر و بلندتر و خطوط افقی ساختمان را بزرگ‌تر و پهن‌تر نشان می‌دهد.

به طراحی نمای ساختمانی که دارای ویژگی های زیر باشد، نمای کلاسیک گفته می شود:

  • استفاده از ستون هایی با سرستون های کروی یا مستطیلی شکل.
  • استفاده از جزئیات معماری مانند آرک ،آراکوز ،پیش آمدگی و رواق ها.
  • تقارن و توازن در طراحی نمای آن و پیروی از معیارهای زیبایی شناسی نمای کلاسیک.
  • استفاده از مصالح نمای سنگی مانند مرمر ،تراورتن و ماسه سنگ.
  • نظم و ترتیب در چیدمان و آرایش جزئیات معماری.
  • سادگی در خطوط و شکل ها به گونه ای که نمای ساختمان دارای تمامیت و انسجام به نظر می رسد.

سبک کلاسیک را می توان از محبوب ترین و قدیمی ترین سبک های معماری و هنر دانست. این سبک دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی می باشد که از جمله ی این ویژگی ها می توان به اهمیت این سبک تقارن، استفاده از رنگ های روشن و گرم، توجه به تمام جزییات موجود و استفاده از متریال های خاص اشاره کرد. 

سبک نمای کلاسیک دارای یک وقار و شیک بودنی است که نتیجه ی ویژگی های ظاهری آن می باشد و همین وقار و استواری باعث شده تا بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا به ویژه ثروتمندان و خانواده های اصیل به استفاده از این سبک در نمای خود متمایل باشند.

طراحی نما رشت

ویژگی های نمای کلاسیک:

هر سبکی از آنجایی که با توجه به یک تمدن، تاریخ، جغرافیا و فرهنگ به وجود آمده است دارای ویژگی های مختلفی می باشد. 

سبک کلاسیک که یکی از قدیمی ترین سبک ها در معماری و هنر شناخته می شود نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. می توان گفت یکی از مهمترین دلایلی که باعث ماندگاری این سبک در دنیا و همچنان پرطرفدار بودن آن است همین ویژگی ها می باشد. ویژگی های این سبک عبارتند از:

استفاده از ستون در نمای کلاسیک

سبک نمای کلاسیک را می توان با ستون های شاخص آن مورد شناسایی قرار داد. حال یکی از ویژگی های این سبک در طراحی نمای کلاسیک این است که از ستون ها حتی در نما نیز بهره می برند. 

هر چقد بودجه ی بیشتری در میان باشد و طراح حرفه ای تر باشد، این ستون ها دارای جزییات بیشتری بوده و ارزش بیشتری به ساختمان می افزایند. درواقع می توان گفت چگونگی ستون و سرستون ها روی چگونگی نما تاثیر می گذارد. 

همچنین باید به این نکته نیز توجه نمود که ستون ها خود دارای انواع مختلفی می باشند و چگونگی سر ستون ها نشان دهنده ی چگونگی سبک نمای کلاسیک و تاریخچه ی آن می باشد و این نیز باید با تمامی موارد دیگر استفاده شده در نما همخوانی داشته باشد.

استفاده از متریال های خاصی مانند سنگ های ارزشمند

در ساخت نما کلاسیک به ویژه امروزه از متریال دیگری استفاده نمی شود و تمامی ساختمان هایی که به این سبک ساخته می شوند از سنگ های ارزشمند برای نما استفاده می کنند. از جمله ی این سنگ ها می توان به سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ مرمر و همچنین سنگ مرمرین اشاره نمود.

 هزینه ی این سنگ ها متنوع می باشد و این به این دلیل است که افراد مختلف با بودجه های گوناگون بتوانند از این سبک نما برای ساختمان های خود استفاده کنند. 

همچنین هر سنگ دارای کیفیت و ویژگی های مختلفی می باشد اما به طور کلی همه ارزشمند بوده و دارای استحکام و زیبایی زیادی می باشند. متریال سنگ به طور کلی در دکوراسیون کلاسیک فضای داخلی هم جلوه قابل توجهی دارد.

توجه به جزییات و طراحی تک تک قسمت ها

از جمله ویژگی های سبک کلاسیک می توان به توجه این سبک به تک تک جزییات اشاره نمود. در واقع در این سبک تمامی قسمت ها و جزییات و عناصری که در نما استفاده می شود با دلیل و با طراحی و ظرافت مورد استفاده قرار می گیرد. 

به همین دلیل می توان گفت که طراحی یک نما کلاسیک منحصر به فرد و با ارزش کاری دشوار بوده و از همین جهت است که ارزش آن بسیار بالا می باشد و نسبت به دیگر سبک ها هزینه ی بیشتری را برای آن باید صرف نمود.

استفاده از رنگ های روشن برای نما

همانطور که گفتیم متریال اصلی این سبک برای نما سنگ هایی می باشند که این سنگ ها هر چقدر با کیفیت تر و مرغوب تر باشند دارای رنگ روشن تری می باشند. درواقع اغلب این سنگ ها دارای رنگ کرم و یا شیری می باشند و به راحتی آلوده نمی شوند. به همین دلیل می توانند ساختمان را مانند یک مجسمه ی زیبا که با سنگ تراشیده شده است جلوه دهند.

شاخص کردن ورودی ساختمان

یکی دیگر از ویژگی های نما کلاسیک این است که از آنجایی که از ستون در نمای ساختمان استفاده می شود می توان به راحتی فضاهای خاصی مانند ورودی را شاخص تر جلوه داد و آن را دعوت کننده نشان داد . 

یکی از نکات با کیفیت طراحی کردن نمای ساختمان همین شاخص نمودن ورودی ساختمان می باشد که در این سبک بسیار به آن توجه می شود. این کار را علاوه بر معماری ساختمان می توان با نورپردازی نما نیز انجام داد و به همین دلیل است که در طراحی نما حتما باید از متخصصین آن کمک گرفت.

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

توجه به تقارن

از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های سبک کلاسیک می توان به توجه این سبک به تقارن و با توجه به آن ایجاد نظم و تعادل در نما اشاره نمود. در واقع تمامی بازشوها، ستون ها و جزییات مختلفی که در نما مورد استفاده قرار می گیرد در تقارن با یکدیگر بوده و می توان گفت همه چیز در سر جای خود قرار می گیرد تا نما در منظم ترین حالت خود قرار داشته باشد.

بهترین رنگ ها در نما کلاسیک :

سبک کلاسیک به طور کلی طرفدار استفاده از رنگ های گرم و خنثی می باشد  از جمله رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود می توان به رنگ قهوه ای، بژ، کرم و … اشاره نمود. اما به طور کلی این رنگ ها بستگی به متریالی که برای نما استفاده می شود دارد . 

اگر برای نما کلاسیک از متریال هایی مانند سنگ مرمر، تراورتن و … استفاده شود هر چقدر که این سنگ ها روشن تر باشند نشان دهنده ی این است که کیفیت آن ها مرغوب تر و بهتر می باشد. 

به همین علت لازم است که حتما از متخصصین و کارشناسان و طراحان خبره برای طراحی نما کلاسیک استفاده شود تا بهترین متریال ها با بهترین کیفیت ها برای نما مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

طراحی نما رشت

 

طراحی نما رشت

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button