گالری ما

اطلاعات تماس

ساخت ویلا رشت

ساخت ویلا رشت

ساخت ویلا رشت | طراحی ویلا رشت طراحی پلان و نقشه عمارت اصلی به همراه محوطه سازی بیرونی، اولین گامی است که باید برای ساخت ویلا طی کنید. به طراحی نقشه ساخت ویلا، زوایای پنهانی از پروژه برای شما آشکار می شود. ممکن است تا پیش از طراحی پلان، اطلاع دقیقی از برآورد هزینه ها و مبلغ تمام شده نداشته باشید. اما پس از طراحی نقشه، انتخاب نوع متریال، متراژ زیربنا و متراژ ساخت، مشخص کردن ددلاین زمانی و تعیین دستمزد، برآورد رقم حدودی هزینه ها برای شما میسر می شود. با توجه به شرایط اقتصادی و کمتر شدن روز به روز ارزش پول اغلب افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند سرمایه ای که دارند را حفظ کنند و به سود دهی برسند. خرید سکه و ارز و حتی بورس در حال حاضر ریسک بالایی دارد و امکان دارد ضرر زیادی را تجربه کنید. در حال حاضر خرید ویلا یک راه مناسب برای سرمایه گذاری است شاید خرید ویلا شما را به سود دهی یک باره نرساند اما در دراز مدت مطمئناً به سود زیادی خواهید رسید. ریسک خرید ویلا در شمال کشور بسیار کمتر از خرید سکه و ارز است و شما می توانید علاوه بر حفظ سرمایه تان ویلایتان را اجاره دهید یا خودتان در تعطیلات از آن استفاده کنید در پلان ویلا، جانمایی تمامی المان ها به همراه جزئیات دقیق آن ها وجود دارد. تعداد طبقات، جانمایی اتاق ها، راه پله، نشیمن و پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، پنجره ها و درب ها، نحوه چیدمان و مکان قرارگیری عناصر مختلف، از جمله مواردی است که در نقشه ساخت ویلا طراحی می شود. صفر تا صد ساخت ویلا موضوعی پرکابرد بین سازنده ها و اشخاص که رواج دارد. به طور کلی ویلا به ساختمان های حیاط دار گفته می شود که به صورت مستقل بنا می گردند و بر اساس ارتباط با محیط و طبیعت ساخته می شوند و عضوی از آن می شوند. برای ساخت ویلا به یک طراحی و نقشه مناسب نیاز است و باید به صورت متناسبی ساخته شود. ساخت ویلا چالش‌های متفاوتی دارد که عدم آگاهی و عدم مدیریت صحیح آن‌ها می‌تواند هزینه‌های گزافی را برای کارفرما به دنبال داشته باشد. ساخت ویلا فکری است که در طول زندگی به ذهن خیلی از افراد خطور می‌کند. برای ساخت ویلایی که دقیقا مطابق خواسته‌های شما طراحی شده باشد، باید به ساخت آن را به تیمی حرفه‌ای و با سابقه بسپارید، تا بتواند بهترین اجرا را از طراحی انجام شده داشته باشد.

ساخت ویلا رشت

زندگی شهری بخش مهمی از خوی انسانی ما را گرفته اند. کمتر پیش می آید که به طبیعت برویم یا حتی در فضای شلوغ شهرها، آسمان را ببینیم. سر را که از پنجره بیرون می کنی، تنها چیزی که می بینی ساختمان و بیلبورد است. شاید به همین خاطر باشد که در حال حاضر، نقل مکان به نقاط خارج از شهر این قدر رواج پیداکرده است. آدم ها به دنبال این هستند که ذره ای از طبیعت را به آغوش بکشند و روح خود را جلا دهند. اما باید بگوییم که برای زندگی در طبیعت، اول ازهمه باید به فکر ساخت ویلایی خوب بود. در هر شهری که زندگی می کنید، کافی است اندکی از مرکز شهر دور شده و به حومه ی آن بروید تا متوجه شوید دقیقاً از چه چیزی صحبت می کنیم. جای جای نقاط روستایی و سرسبز شهر پر از ویلاهای زیبا و لاکچری شده است. اما تابه حال این سؤال را از خودتان کرده اید که ساخت ویلا چه مراحلی دارد؟ می دانید اگر بخواهید ویلای خود یا دیگران را بسازید باید با چه چالش ها و مشکلاتی دست وپنجه نرم کنید؟ خب در این مقاله ی طولانی و جامع تصمیم داریم به همین نکته بپردازیم و بگوییم که ساخت ویلا به همین سادگی که شما فکر می کنید نیست و باید نکات زیادی را مدنظر داشته باشید. می خواهیم از نقطه ی صفر ماجرا شروع کنیم و به تدریج تمام آنچه باید در مورد ساخت ویلا بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

طراحی ویلا رشت

نقشه ساخت ویلا

همه چیز با طرح و نقشه شروع می شود. شما باید بدانید که می خواهید ویلای خود را چگونه بسازید. در حقیقت یک مهندس معمار یا ناظر بر اساس همین نقشه است که عملیات ساخت ویلا را پیش می برد. شما باید بدانید که در ویلایت آنچه چیزی می خواهید. آشپزخانه کجا باشد، اتاق خواب ها چگونه باشد، ورودی منزل و استخر و حیاط و …را تعیین کرده باشید. در طول کشیدن نقشه ی ویلاست که متوجه کم وکاستی های پروژه خواهید شد. بهتر است در این مرحله به سراغ یک مهندس نقشه کش بروید. احتمال دارد که مهندس نقشه کش چندین طرح مختلف در اختیار شما قرار دهد و به این ترتیب شما برای انتخاب یکی از آن ها اقدام کنید. البته هنر نقشه خوانی نیز نیازمند مهارت است. شما باید بدانید که منظور مهندس نقشه کش از علائم و نشانه هایی که در نقشه گذاشته است چه هست.

قدم اول: برنامه ریزی برای ساخت ویلا

در این مرحله باید برنامه‌ریزی کنیم که هدف ساخت ویلا چه شرایطی را توصیف می‌کند. نیازهای خانواده باید بررسی شود. در طول شبانه روز هر خانواده‌ای مطابق نیاز‌های خود از فضا‌ها استفاده می‌کند. روند طراحی ویلا باید به طور اختصاصی بر اساس خواسته‌های کارفرما طراحی شود. البته اگر هدف سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده باشد نیز می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا طراحی به مسیری حرکت کند که هر خریداری بتواند از روند ساخت و نتیجه آن راضی باشد. به طور مثال اضافه کردن استخر و باشگاه ورزشی و … می‌تواند به نتیجه ساخت ویلا کمک بزرگی کند.

انتخاب زمین برای ساخت ویلا

یکی از دلایل ساخت ویلا می‌تواند فرار از شهر است . شهر‌ها با انواع آلودگی‌ها و ترافیک معابر، مردم ساکن در خود را از طبیعت دور می‌کند. انتخاب شهر مورد نظر برای ساخت ویلا گزینه‌های مختلفی را پیش روی ما می‌گذارد: این شهر یا روستایی که ما در مورد آن رویابافی می‌کنیم می‌تواند شمال، غرب یا هر جای دیگری باشد. قیمت زمین در بسیاری از شهر‌های شمالی ایران هنوز بالا نرفته است. حومه شهرهای شمالی یکی از جذاب‌ترین موقعیت‌ها را می‌توانند برای ساخت ویلا ارایه کنند. زمین‌هایی در شمال مصداق بارز «یک پنجره رو به دریا، یک پنجره رو به جنگل» می‌توانند باشند. شهر‌های کوچک غرب می‌توانند بهترین نقاط در فصل تابستان باشند. ییلاق‌های کوهپایه‌های زاگرس می‌توانند اروپایی‌ترین آب و هوا را برای ساخت ویلا به ارمغان آورند. می توانید به کمک یکدیگر طرح جزئی ویلا را دربیاورید. یادتان باشد که همه چیز باید بر اساس سلیقه شما پیش برود. بنابراین از گفتن چیزهایی که می خواهید در ویلایتان داشته باشید، پرهیز نکنید. اجازه بدهید که مهندس نقشه کش از خواسته های شما باخبر باشد. او خود بهتر می داند که چگونه به بهترین نحو ممکن، نیازهای شمارا روی نقشه پیاده سازی کند. بنابراین مرحله ی نقشه کشی را جدی بگیرید. چراکه بعدازآن دیگر فرصتی برای تغییر نقشه نخواهید داشت چراکه روند ساخت ویلا آغازشده است.

انتخاب زمین ویلا

قبل از هر چیزی باید به سراغ انتخاب زمین ویلا بروید. زمین ویلا می تواند کیفیت ویلا را تضمین کند. اما سؤال اصلی در این مورد، اینجاست که شما اساساً چقدر بودجه دارید؟ چقدر می خواهید برای خرید زمین ویلا هزینه کنید؟ قیمت زمین ها در منطقه ای که تصمیم به ساخت ویلا دارید چقدر است؟ پاسخ به تمام این سؤالات می تواند بسیار راه گشا باشد. اما نکته اینجاست که هر منطقه ای خاک منحصربه فردی دارد. کیفیت خاک می تواند در عملیات گودبرداری و پی ریزی بسیار مؤثر و مفید باشد. یک مهندس معمار باید خاک زمین ویلا را بررسی کنید. آن را ازلحاظ رطوبت و سنگینی چک کند و همه ی نکاتی که در مورد گودبرداری خاک باید موردتوجه قرار بگیرند را در نظر داشته باشد.

موقعیت یابی برای ساخت

اگر شهر و یا روستای مورد نظر را انتخاب کرده‌اید، حالا باید دقت کنید که موقعیت مناسب ساخت ویلا به چه صورت است؟ یک شهر ساحلی می‌تواند زمینی را با پلاک اول و دقیقا روبه‌روی آب به شما پیشنهاد دهد. همجنین در این شرایط شما می‌توانید با هزینه کمتر و با انتخاب منطقه‌ای خلوت‌تر با فاصله از دریا را انتخاب کنید. البته هر قدر از مرکز شهر دور شویم از امکانات رفاهی کم‌تری برخوردار خواهیم بود. البته این نکته هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد. به طور مثال ممکن است در زمینی ساخت ویلا شروع کنیم که لوله کشی گاز ندارد. این شرایط می‌تواند حس زندگی در طبیعت را به وسیله شومینه و اجاق هیزمی منتقل کند. نکته اینکه اگر به قصد سرمایه‌گذاری قصد ساخت ویلا داریم، فروش این‌گونه ویلا‌های خاص در زمان بیشتری انجام می‌شود.

تعیین مشاور و معمار برای پروژه​

هسته اصلی یک تیم ساخت و ساز ویلا را مشاور و دفتر معماری تشکیل می‌دهد. در مراحل قبلی نیز دفتر معماری می‌تواند درباره انتخاب زمین و شرایط آن به شما مشاوره دهد. در واقع از مهمترین وظایف دفتر معماری برنامه‌ریزی برای شروع ساخت ویلا است. هر قدر دفتر معماری از نظر زمانی زودتر به پروژه وارد شود بیشتر می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کند.

قدم دوم: امور اداری و دفتری قبل از ساخت ویلا​

تا به این مرحله اهداف اصلی برای ساخت ویلا تعیین شده است. موقعیت مکانی که ساخت ویلا در آن مشخص شده تعیین شده است. همچنین معین شده است که در طول پروژه با یک دفتر معماری باید همکاری داشته باشیم. در ادامه چند قسمت از کار باید به صورت دفتری انجام شود تا مراحل اجرایی ساخت ویلا را انجام دهیم.

بررسی زمین

اولین سوال این است که ما از کجای زمین وارد فضای یاغ می‌شویم و از کجا وارد ساختمان ویلا می‌شویم؟ موقعیت فضاهای باز و بسته چگونه است؟ آیا میتوانیم یک استخر روباز ولی بدون دید به اطراف داشته باشیم؟ نقشه‌بردار در زمین حاضر می‌شود. تمام اطلاعات مورد نیاز از زمین را در قالب UTM به ما می‌دهد. این اطلاعات ابتدا به شهرداری منتقل می‌شود. سپس به دفتر معماری تحویل داده می‌شود تا مراحل طراحی به طور دقیق شروع شوند. در این مرحله باید تعیین شود که زمین در چه قسمت هایی باید گودبرداری شود. وضعیت تسطیح سطوح نیز در همین مرحله معلوم می‌شود. ورودی‌های زمین و مسیرهای دسترسی طراحی می‌شود.

طراحی و معماری ویلا​

این مرحله لحظه تولد ویلا است. یک پروسه طراحی حرفه‌ای منجر به تولید نقشه‌هایی می‌شود که مهندس مجری در هر شرایط کارگاهی می‌تواند آن را اجرا کند. پس نتیجه این مرحله تولید انبوهی از مدارک و نقشه های فنی است . علاوه بر این تصاویر و ویدیو هایی که بتوانند تمام جزییات فضای پس از اجرا را نمایش دهند نیز تولید می‌شود. برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود در این مرحله تمام تصاویر تبلیغاتی در همین مرحله تولید شود تا شرایط بازاریابی هموار شود. در واقع خریداران به کمک تصاویر و رندرهای قبل از اجرا می‌توانند با کیفیت ساخت ویلا آشنا شوند. طراحی در چهار بخش معماری مانند پوشش سقف آندولین، سازه، تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی انجام می‌شود.

انعقاد قرارداد

در این مرحله کارفرما در دفتر معماری حضور می یابد و پس ازتوضیحات گروه معماری قرارداد اولیه منعقد می شود.

برآورد هزینه های اجرایی ساخت ویلا

در ان مرحله برآورد‌ها ی هزینه اجرایی ساخت ویلا براساس متراژ زمین و متراژ فضاهای طراحی شده و عملیات‌های ساختمانی متناظر با آن‌ها محاسبه می‌شود.

ارائه ی لیست کامل از تجهیزات مورد نیاز​

در این مرحله تجهیز کارگاه برای ساخت ویلا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود  و لیستی کامل از تجهیزات مورد نیاز برای انجام مراحل  ارائه می شود.

گرفتن جواز و پروانه ساخت ویلا

هم‌زمان با طراحی باید برای طی کردن مراحل اخذ جواز اقدام شود. برای شروع باید در شهرداری تشکیل پرونده داده شود. اسناد مربوط به مالکیت به علاوه‌ی قبض آب و برق و گاز برای تشکیل پرونده لازم است. پس از بازدید و بررسی خلافی زمین، گواهی بلامانع و سپس «دستور نقشه» صادر می‌شود. پس از تحویل دستور نقشه به معمار طراحی نقشه‌های مخصوص شهرداری توسط دفتر تولید و با سازه و تاسیسات چک می‌شود. نقشه‌های مخصوص شهرداری توسط شورا بررسی می‌شوند و میزان عوارض معین شده تا پرداخت شوند. بعد از آن مدارک و نقشه‌های تکمیلی تولید می‌شوند. از این طریق پیش‌نویس پروانه و بعد از تایید، اصل پروانه صادر می‌شود.

برآورد هزینه های ساخت ویلا​

همزمان با طراحی و اخذ پروانه، برآورد هزینه نیز معمولا انجام می‌شود. در این مرحله با در نظر گرفتن درصد معینی خطا، هزینه‌های برپایی و عملیات ساختمانی به علاوه هزینه های بالاسری برآورد می‌شوند. برآورد هزینه با محاسبه مصالح و میزان عملیات ساختمان در هر بخش شروع می‌شود.  همجنین برای مجموع برآورد هزینه‌ها ضریب تلورانس در نظر گرفته می‌شود تا دقت یرآورد در هر مرحله معین شود.

اعلام زمان پایان پروژه ساخت ویلا​

پس از برآورد هزینه های ساخت و اجرا گروه معماری موظف است زمان پایان پروژه ساخت ویلا را تخمین بزند و اعلام کند.

مجهز کردن کارگاه ساختمانی و جذب نیرو

هزینه‌های تجهیز کارگاه برای ساخت ویلا شامل موارد زیر می‌شود:
  • استخدام و تامین نیرو
  • تامین و تجهیز محل سکونت کارگران
  • اجاره زمین تجهیز کارگاه ساختمانی
  • تامین کمک هزینه برای تهیه غذای کارگران
  • تامین لباس کار، کفش و کلاه حفاظتی
  • تامین ساختمان های پشتیبانی
  • تامین آب و برق کارگاه و شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی
  • تامین سیستم سوخت رسانی و گاز
  • نصب ماشین آلات و تجهیزات
  • بارگیری، حمل و بار اندازی ماشین آلات
  • بیمه تجهیز کارگاه

قدم سوم: مراحل ساخت ویلا

پس از طی شدن مراحل مانند اخذ پروانه و تهیه نقشه‌های اجرایی مجری فعالیت کارگاه را شروع می‌کند  و به همراه پیمانکاران جز، تجهیز کارگاه را از قبل انجام داده‌اند و برای شروع مرحله اجرا که تخریب و خاک‌برداری است را عملیاتی می‌کنند.

تخریب و گودبرداری​

در صورتی که زمین مورد نظر کلنگی باشد، قبل از هرکاری باید اقدام به تخریب ملک قدیمی کنیم. مراحل تخریب باید اصولی و توسط متخصص تخریب انجام شوند. هدف از تخریب و گود برداری، دستیابی به سطح مورد نظر ما برای اجرای پی و فونداسیون است.

پاکسازی زمین

عملیات تسطیح و پاک‌سازی شامل تخریب بنا‌های موحود در زمین و از بین بردن موانع نباتی و سنگ و کلوخ‌هایی است. تمام این موارد موانعی هستند که اجازه خاک‌برداری را به ما نمی‌دهند و فورا باید حذف شوند.

پیاده سازی نقشه بر روی زمین​

پس از آماده شدن نقشه‌ها و تحویل نقشه‌های اجرایی به کارگاه، باید در زمین پیاده‌سازی شوند. در واقع باید موقعیت و محل دقیق نقاط اصلی روی نقشه بر روی زمین تعیین شوند.

گود برداری و خاک برداری

پیش از شروع به گود برداری باید استحکام زمین به دقت بررسی گردد. آزمایشگاه خاک با نمونه برداری از خاک قسمت‌های مختلف زمین کیفیت خاک را بررسی می‌کند. سازه نگهبان و بعد از آن سازه اصلی ویلا طبق اطلاعات آزمایش خاک طراحی می‌شوند. و البته وضعیت تاسیسات زیرزمینی مانند مسیرهای فاضلاب، لوله‌کشی آب شرب، گاز، کابل‌های برق، تلفن و غیره باید پیش از گودبرداری مورد بررسی قرار گیرند و بعد از آن گودبرداری انجام شود. و بعد از آن عملیات گودبرداری با رعایت نکات کامل ایمنی انجام می شود.

سفت کاری

مراحل اجرایی ساخت ویلا به دو دسته سفت کاری و نازک کاری تقسیم و پوشش سقف می‌شود. سفت کاری شامل قسمت‌های سازه‌ای است  و بعد از آن سقف ها مهمترین عناصر سازه‌ای هستند که در بخش سفت‌کاری ساخته می‌شوند.

پی سازی فوندانسیون​

پس از عملیات گودبرداری و معلوم شدن محدوده ساخت ویلا، سطح را برای اجرای فونداسیون آماده می‌کنیم. در مرحله اول یک لایه بتن با ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری بتن ریخته‌ می‌شود. این لایه بتنی برای تراز کردن سطح زیر فونداسیون می‌شود. پس از اجرای بتن ، باید قالب بندی مناسب برای شناژ‌های فونداسیون اجرا شود. این قالب بندی که عموما آجری و یا فلزی است باید در برابر وزن بتن و نیروی ویبراتور و وزن کارگران مقاومت کند.  سپس بر اساس نقشه‌های سازه آرماتوربندی برای شناژها اجرا و بافته میشود. همچنین روی هر قالب باید روکش پلاستیکی کشیده شود.

اسکلت سازی​

سازه به معنای یک یا مجموعه‌ای از اعضا است که با هدف تحمل و انتقال نیرو اجرا می‌شوند. سقف، تیر، ستون و فونداسیون از اعضای اصلی سازه‌اند. اسکلت سازه یا همان تیر و ستون ها، به طور عمده دو مدل بتنی و فلزی ساخته می‌شوند. در مدل بتنی تیر که در نمای ویلای آجری و نمای ویلای سنگی رایج است و ستون‌ها پس از طراحی، ابتدا آرماتوربندی و بعد قالب‌بندی می‌شوند. سپس مرحله بتن‌ریزی انجام می‌شود. اما در مدل اسکلت‌های فلزی قطعات فلزی سازه پس از طراحی، در کارخانه سرهم و ساخته می‌شوند.

ساخت ویلا رشت

دیوار چینی​

پس از اسکلت ساختمان حالا نوبت دیوار چینی طبق نقشه تعیین شده است تا برای اجرای سقف آماده شود.

اجرای سقف

اجرای سقف برای ساخت ویلا روش‌های گوناگونی تا کنون داشته است. ابتدایی ترین روش سیستم تاق ضربی است که خوشبختانه اجرای آن به کل منسوخ و حذف شده است. روش رایج دیگر اجرای سیستم تیرچه و بلوک است. در این روش تیرجه‌های به شک ‌T وارونه قرار داده می‌شوند و بین آنها بلوک‌های سفالی به عنوان پر‌کننده قرار می‌گیرند.  البته بنا بر نقشه‌های سازه و محاسبات یک مرحله اضافه کردن میلگرد‌های حرارتی نیز برای اجرای سقف باید در نظر بگیریم.پوشش سقف شینگل نیز از دیگر سقف‌هایی است که در ساخت ویلا تاثیر مثبت دارد.

نازک کاری​

نازک‌کاری مربوط به قسمت‌هایی می‌شود که تحمل وزن و بار سازه‌ای ندارند. این قسمت ها برای کامل شدن فضاها اضافه می‌شوند. از آنجا که بخش‌های نازک‌کاری در نتیجه نهایی دیده می‌شوند، اهمیت بالایی دارند.

گچ کاری

برای پوشش سطوح مختلف سازه ساختمان از ملات گچ و خاک استفاده می‌کنیم. ملات گچ باعث می‌شود سطوح صاف و یکدستی را داشته باشیم.

سقف کاذب

به جای استفاده از پوشش سقف ایرانیت بهتر است اجرای پوشش سقف دکرا بعد از گچ‌کاری و قبل از اجرای کاشی و سرامیک انجام شود. اگر کف اجرا شده باشد، سقف کاذب باعث می‌شود تا کف از بین برود. جنس سقف کاذب و پوشش سقف ورقی با طرح سفال رابرای ساخت ویلا می‌توانیم از بین رابیتس و گچ‌برگ (کناف) انتخاب کنیم. سقف کاذب‌های از جنس گچ‌برگ سریعتر اجرا می‌شوند.

کاشی و سرامیک​

کاشی و سرامیک معمولا در فضا‌های تر باید استفاده شوند. علاوه بر آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌توانیم برای کف سالن‌ها و همچنین نما نیز از سرامیک استفاده کنیم.

محوطه سازی در ویلا

در ساخت ویلا، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، محوطه سازی ویلا  است؛ زیرا در ساخت ویلا قرار است که شما ارتباط خود را با طبیعت نزدیک تر کنید که برای همین باید در محوطه گل و گیاه بکارید. آلاچیق، باربیکیو، ساخت استخر و نورپردازی‌ زیادی را در آن انجام دهید تا بتوانید یک فضای کاملا زیبا برای خود ایجاد کنید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید با نصب مجسمه‌های مختلف در آن یک فضای متفاوت با آب‌نماها ایجاد کنید. دقت کنید که محوطه سازی، در ساخت ویلا نقش اساسی دارد و باید آن را در پروژه خودتان در نظر بگیرید. آلاچیق و باربیکیو دو گزینه مهم در ساخت محوطه‌سازی ویلا هستند که باید آن‌ها را به صورت اصولی و درست طراحی و به کار ببرید. در محوطه خود باید فضایی برای اوقات فراغت و تفریح با خانواده و دوستان در نظر بگیرید؛ زیرا افرادی که در ویلا زندگی می‌کنند بیشتر در این جاها وقت خود را سپری می‌کنند.

ساخت ویلا بر اساس سازه

در حال حاضر ساخت ویلا را بر اساس سازه‌های مختلف انجام می‌دهند که شما می‌توانید نمونه‌های زیادی از آن را مشاهده کنید. در ادامه به چند مورد از رایج‌ترین سازه‌های ساخت ویلا اشاره می‌کنیم.

ساخت ویلا با سازه فلزی

در این روش برای اسکلت‌بندی ویلا از سازه‌های فلزی استفاده می‌کنند و آن‌ها را به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می‌کنند.

ساخت ویلا با سازه اسکلت بتنی

در این روش برای اسکلت‌بندی کلی ویلا از بتن استفاده می‌کنند که در حال حاضر رایج‌ترین روش ساخت ویلا هستند.

ساخت ویلا یا سازه ال اس اف LSF

در این نوع سازه‌ها از پروفیل‌های فولادی سبک با جداره نازک استفاده می‌کنند و آن‌ها را در قسمت‌های مختلف ویلا قرار می‌دهند. استفاده از این نوع روش در ساخت ویلا، وزن سازه را کاهش می‌دهد و مقاومت بالایی را در برابر بلاهای طبیعی و تغییرات جویی از خود نشان می‌دهد. همچنین استفاده از سازه LSF هزینه ساخت ویلا را کاهش می‌دهد و مصرف انرژی در ساختمان را به صورت چشمگیری می‌کاهد. استفاده از این نوع سازه‌ها با قابلیت تولید انبوه در کارخانه‌ها و نصب آسان وجود دارند.

ساخت ویلا به صورت پیش ساخته بتني

همان گونه که از نامش پیداست در این روش شما از سازه‌های بتنی پیش ساخته برای ساخت ویلا خود استفاده می‌کنید که این بتن‌ها قبلا توسط کارخانه طراحی و ساخته شده‌اند. به طوری که تنها کافی است آن‌ها را خریداری کرده و در محل نصب خود قرار دهید.

ساخت ویلا به صورت پیش ساخته فلزی (کانکس)

این نوع ویلاها با قابلیت حمل و نقل می‌توانند در هر جا و مکانی مورد استفاده قرار بگیرند. به طوری که شما می‌توانید با هزینه کمی آن‌ها را جابجا کنید و در فصول مختلف سال با خود به شهرهای زیادی ببرید. ساخت این نوع ویلاها بسیار ارزان است و بسته به سلیقه مشتری می‌تواند به صورت اختصاصی ساخته شود. البته به یاد داشته باشید که نمونه‌های پیش ساخته شده زیادی از آن وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

ساخت ویلا بر اساس سبک

با توجه به این که تنوع ساخت ویلا بر اساس سبک بسیار زیاد است در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ساخت ویلا رشت

ساخت ویلا با سبک کلاسیک

اگر قصد دارید برای ساخت ویلا خود هزینه زیادی را انجام دهید و زیبایی و شکوه آن را به رخ دیگران بکشید می‌توانید از سبک کلاسیک استفاده کنید. در این نوع ویلاها شما باید از دکوراسیون‌ها و طرح‌های پرزرق‌وبرقی استفاده کنید و از چیزهای گران قیمت برای بخش‌های مختلف آن بهره ببرید.

ساخت ویلا با سبک نئوکلاسیک

در ساخت ویلا با سبک نئو کلاسیک از المان‌های ویلای سبک کلاسیک استفاده می‌کنند که در آن شلوغی سبک کلاسیک وجود ندارد. بلکه شما در آن می‌توانید اشکال هندسی را بدون جزییات مشاهده کنید. به طوری که در دیوار و ستون‌ها، طرح‌ها و نقاشی‌های مختلف کلاسیک را مشاهده نخواهید کرد. در حالی که سبک نئوکلاسیک کاملا از سبک کلاسیک الگو گرفته است.

ساخت ویلا با سبک مدرن

اگر به دنبال استفاده از سبکی خاص برای ساخت ویلا خود هستید که هیچ زمان کهنه و قدیمی نشود می‌توانید از سبک مدرن استفاده کنید. در این سبک‌ سادگی و آرامش خاطر ساکنین مهم است و در آن از تزییناتی که همیشه تازگی دارند، استفاده می‌کنند.

ساخت ویلا با سبک پست مدرن

اگر قصد داشته باشید یک ویلا با سبک خلاقانه و هوشمندانه بسازید می‌توانید از سبک پست مدرن استفاده کنید که در آن از خلاقیت‌های خاصی برای ایجاد یک ویلای زیبا، ساده و مدرن استفاده می‌کنند که هزینه ساخت کمتری نیز دارد.

ساخت ویلا رشت

ساخت ویلا با سبک مینیمال

یکی از سبک‌های ساخت ویلا، ویلا مینیمال است که در آن سادگی را حفظ می‌کنند و تلاش می‌کنند از حداکثر فضای ممکن استفاده کنند. این ویلاها با این که فضای کمی دارند اما نوع چیدمان دکوراسیون داخلی آن بیش از حد جذاب و گیرا است. با وجود آن که تزیینات و تجملات کمتری دارند؛ اما در ساخت آن‌ها از تجهیزات هوشمندانه‌ای استفاده می‌کنند.

ساخت ویلا با سبک روستیک

روستیک به معنای روستایی است و به همین دلیل در ساخت ویلا به سبک روستیک از زندگی روستاییان الگو می‌گیرند. در این نوع ویلاها فضای داخلی با فضای بیرونی یکسان است و شما می‌توانید در آن زندگی ساده و بدون آلایش روستاییان را در داخل ویلا مشاهده کنید. از اینکه تا به انتهای مقاله مراحل ساخت ویلا ، از فلت گرفته تا نیم پیلوت، دوبلکس و تریبلکس همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم، در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع سبک ویلاها و صفر تا صد ساخت این مراحل را برای شما شرح دهیم.
گروه معماری آرتیمان پارسین مجری ساخت صفر تا صد ساختمان، ویلاسازی ، استخر سونا و جکوزی ، بازسازی ساختمان و تاسیسات موتورخانه مرکزی در استان تهران و مازندران میباشد در صورت نیاز به مشاوره ، طراحی و مجری ساخت میتوانید با ما تماس بگیرید.  

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button