گالری ما

اطلاعات تماس

 

طراحی آشپزخانه مدرن رشت – آقای موسوی

لوکیشن : رشت بلوار دیلمان شهرک بهشتی کارفرما آقای موسوی

 

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

 

 

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

 

 

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

 

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه نه تنها از لحاظ زیبایی و به روز بودن چیدمان و سبک طراحی داخلی آشپزخانه، بلکه از لحظ کاربردی بون این دکور و مطابق اصول و قواعد و نکات ایمنی بودن نیز اهمیت دارد. بنابراین آشپزخانه یکی از اصلی ترین بخش ها در طراحی داخلی منزل و عملیات بازسازی منزل محسوب میشود.

کابینت ها، لوازم آشپزخانه، اکسسوری ها از فرش و لوستر تا میز و صندلی، رنگ غالب فضا، نوع کف پوش ها و دیوار پوش ها همگی باید مطابق با سلیقه، سبک دکور مورد پسند کدبانوی خانه و با متریال های مقاوم به حرارت و رطوبت باشد.

از آنجایی که کدبانوی خانه وقت زیادی را در آشپزخانه میگذراند، وظیف یک طراح متبحر، طراحی صد ها آشپزخانه ای لوکس و کاربردی در هر متراژی از یک آشپزخانه کوچک تا بزرگ با کمترین هزینه و بیشترین کارایی است.

برای طراحی آشپزخانه باید در نظر بگیریم که هدف از اجرای کابینت ها تنها قرار دادن وسایل نیست. پس نباید اجزای طراحی شده منحصر به محلی برای نگه داری وسایل باشند بلکه نکته ای که بسیار حائز اهمیت است.

جزئیات طراحی کابینت آشپزخانه است که باید هم از لحاظ زیبایی خاص و مناسب برای نیازهای خانواده باشد و هم از لحاظ فنی، اصول و استاندارهای ارگونومیک را رعایت کرده باشد تا بتواند آسایش و راحتی را برای اعضای خانواده فراهم سازد.

مثلا دکوراسیون آشپزخانه کوچک با دکور آشپزخانه بزرگ قطعا متفاوت است. بنابراین طرح آشپزخانه باید متناسب با فضا و امکانات و هزینه ها باشد. با آرتیمان پارسین همراه باشید.

از نکات مهم در مورد طراحی کابینت آشپزخانه قبل از بازسازی ساختمان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس کابینت: بسته به سبک دکور، مبلغ مورد نظر و … میتواند از انواع چوبی، ممبران، پلی یورتان، شیشه ای، فلزی و حتی پلاستیکی باشد.

کیفیت ساخت کابینت ها: باید در برابر خط و خش، حرارت، رطوبت، ضربه و … مقاوم باشند.

متراژ فضای آشپزخانه: از متراژ کم تا زیاد، در هزینه ها و تعداد کابینت ها اهمیت دارد.

رنگ کابینت ها: مثلا در فضای کوچک از رنگ های روشن تر برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه استفاده میشود.

تعداد کابینت ها: باید طرح کابینت ها به نحوی باشد که از حداکثر ظرفیت فضا استفاده کرد و نیز متناسب با تعداد لوازم و اولویت اهمیت آنها برای خانم خانه باشد که براع وقوع این دو باید طراح از قبل استعلام این موارد را از کدبانوی خانه بگیرد.

سبک و سلیقه کارفرما: مثلا در کابینت های کلاسیک جزئیات بیشتر است و حتی میتوان از پتینه کاری استفاده کرد ولی کابینت های مدرن و یا مینیمال ساده ترند.

حالا که با اصل موضوع آشنا شدید، برویم سایر نکاتِ ناب طراحی را با هم مرور کنیم:

  • گاز و یخچال با هم دعوا دارند: گاز نباید در کنار یخچال قرار بگیرد. چون یخچال در مجاورت با حرارت، آسیب می‌بیند و باعث ضرر مالی شما می‌شود.
  • یخچال را خفه نکنید: اگر یخچال در داخل محفظه‌ای که مخصوص آن تعبیه شده، قرار گرفته است باید حتماً چرخش هوا در اطراف آن را در نظر گرفت.
  • میز کار را فراموش نکنید: برای طراحی آشپزخانه می‌توانید میز کار یا کانتر در آن در نظر بگیرید. میز کار، قسمتی از صفحه روی کابینت است که طول آن بیشتر از 80 سانتی متر و در فاصله بین گاز و سینک قرار دارد. روی آن، می‌توانید سبزیجات و گوشت و … را خرد کنید.
  • استفاده بهینه از فضا: زیر کانتر آشپزخانه بهترین گزینه برای قرارگرفتن چند عدد کشو و ماشین ظرفشویی است.
  • سینک و ماشین ظرفشویی با هم دوست هستند، آن‌ها را جدا نکنید: محل قرارگیری ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک ظرفشویی باشد. برای قراردادن ظرف‌ها از روی سینک در داخل ماشین ظرفشویی، نباید مسافت زیادی را طی کنیم. همان‌طور که می‌بینید در تصویر زیر که توسط متخصصین سلام ساختمان در اصفهان اجرا شده است، این نکته رعایت شده است.

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

طراحی آشپزخانه مدرن رشت

 

Call Now Button