گالری ما

اطلاعات تماس

 

 

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

 

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

پروژه طراحی نما نئوکلاسیک سبک نئو کلاسیک 

لوکیشن رشت خیابان منظریه کوچه بهرام

کارفرما آقای مهندس جلیلی

 

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

 

پروژه طراحی نما نئوکلاسیک سبک نئو کلاسیک 

لوکیشن رشت خیابان منظریه کوچه بهرام

کارفرما آقای مهندس جلیلی

 

 

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

 

نمای نئوکلاسیک یک نوع پوسته زیبا بر روی ساختمان های نوین است. قدمت این سبک به نیمه دوم قرن هجدهم میلادی می رسد. لازم به ذکر است که این نوع سبک الهام گرفته از ترکیب دو سبک روم باستان و یونانی می باشد. در ادامه نگاهی مختصر به سبک نئوکلاسیک داشته و با ویژگی های خاص سبک نئوکلاسیک بیشتر آشنا می شوید پس با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید نئو به معنای جدید بوده و قسمت دوم آن نیز از سبک کلاسیک الهام گرفته شده است. به نوعی می توان گفت این سبک نمای ساختمان به سبک کلاسیک بسیار نزدیک است و شباهت هایی با آن دارد.

در واقع به نوعی می توان گفت این سبک یک گرایش نوین به سبک کلاسیک و احیای آن در زندگی معاصر است. لازم به ذکر است که این نوع نما در مقایسه با نمای کلاسیک بسیار ساده تر می باشد. در واقع نمای نئوکلاسیک از سمبل ها و فرم های شاخص دوران کلاسیک بهره می برد اما در تزیینات و جزییاتی که در این سبک وجود دارد را کمتر استفاده می کند.

بد نیست بدانید سبک نئو کلاسیک در واکنش به باروک و روکوکو در قران هجدهم میلادی خلق شد. همچنین این نوع سبک برای اولین در ایران با استقبال ناصرالدین شاه قاجار مواجه شد. در واقع ناصر الدین شاه در قرن نوزدهم میلادی در سفرهای مکرر خود به اروپا با این سبک آشنا و آن را وارد ایران کرد. این سبک در دوره ظهور با استقبال بی نظیر افراد مواجه شد، زیرا به سبک کلاسیک بسیار نزدیک بود.

طبق اصول طراحی نمای نئوکلاسیک، می‌توان از متریال‌ها به صورت تک و یا در ترکیب با دیگر مصالح موجود در صنعت ساختمان سازی استفاده کرد، از جمله پرطرفدارترین مصالح استفاده شده در نمای نئوکلاسیک عبارتند از:

  • آجر
  • سنگ
  • چوب
  • بتن
  • شیشه

این نما با تعادلی از پیچیدگی و سادگی مشخص می شود. در اینجا اصول طراحی نمای نئوکلاسیک را بررسی میکنیم:

سادگی و کمبود تزئینات: هم طراحی بیرونی و هم داخلی با کمبود تزیین مشخص می شود. معماران آن دوره به دنبال پاسخ دادن به سبک شیک روکوکو با تأکید بر فرمی ساده بودند. این سازه‌ها ممکن است سر به فلک کشیده و پیچیده باشند، اما طراحان آن‌ها نیاز به کار اضافی را احساس نمی‌کنند.

ستون‌های بلند: شاید چیزی بیش از وجود ستون‌های سر به فلک کشیده، معماری کلاسیک و احیای متعاقب آن را به ذهن متبادر نکند. این ستون‌ها عمدتاً در سه نوع بودند ( یونی، دوریک و کورنتی) که هر کدام از نظر سبک و فرم تغییرات خاص خود را داشتند.

هزینه طراحی نمای نئوکلاسیک باتوجه به متراژ،ارتفاع، جزئیات، کیفیت متریال مصرفی، طبقات و نیروی کار بستگی دارد.هزینه طراحی و ساخت این نماها کمتر از نمای کلاسیک است، زیرا تنوع و کیفیت های مختلفی در متریال وجود دارد و شما می توانید با توجه به بودجه ای که دارید بهترین ها را انتخاب کنید.با توجه به وضعیت اقتصادی موجود هزینه ای که قبل از خرید متریال استعلام میگیرید ممکن است تا زمانی که بخواهید مصالح را خریداری کنید تغییر کنید و در بیشتر موارد شاهد افزایش قیمت خواهید بود.

در ایران به ویژه در شهر تهران شما می توانید به راحتی نمای نئوکلاسیک را مشاهده کنید این در صورتی است که بیشتر افراد نمای کلاسیک برای ساختمانشان می خواستند اما سازنده های بسیاری هستند که به علت گران شدن و نداشتن تجربه کافی از جزئیات طرح می کاهند و آن را از حالت کلاسیک خارج می شوند.

این سبک نما بسیار ساده تر از نما کلاسیک است، هزینه کمتری دارد، متریال متنوعی در این سبک وجود دارد، سرعت طراحی و ساخت بسیار سریع تر است و جزئیات کمتری دارد.البته باید توجه داشته باشید که شکوه نمای کلاسیک را ندارد.داشتن جزئیات بالا در سبک کلاسیک ممکن است هنگام زلزله مشکلاتی را ایجاد کنید.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در هزینه طراحی نما نیز خود را نشان می‌دهد. طراحی و اجرای نمای نئوکلاسیک به نسبت نمای کلاسیک از هزینه اقتصادی کمتری برخوردار است، چرا که تنوع مصالح در این سبک بیشتر است و استفاده از المان و تزئینات در این سبک از طراحی نمای ساختمان به حداقل رسیده است.

در این بخش به بررسی برخی عوامل تاثیرگذار در هزینه اجرا و طراحی نمای نئوکلاسیک می‌پردازیم.

  • متراژ نمای ساختمان
  • تعداد طبقات
  • نوع مصالح
  • جنس المان‌ها
  • نیروی کار
  • طراحی نمای ئوکلاسیک (پیچیده یا ساده)

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق طراحی و اجرای نمای نئوکلاسیک ساختمان خود با شماره‌های موجود در سایت تماس فرمایید و یا شماره‌ی خود را در صفحه‌ی تماس با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان با ما شما تماس بگیرند.

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

طراحی نما نئوکلاسیک رشت

Call Now Button