گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

یکی از فضاهای بسیار مهم در طراحی داخلی که می تواند در زیبایی بصری و جذابیت محیط منزل نقش بسزایی داشته باشدطراحی آشپزخانه می باشد و به دلیل فعالیت های متفاوتی که امروزه در آن صورت میگیرد نمی توان آن را محدود به فضاییی برای  پخت و پز و حتی سرو غذا دانست.

در این راستا طراحی اشپزخانه باید به گونه ای باشد که پاسخگوی نیازهای دیگری مثل دور هم نشینی های کوتاه ، انجام برخی امور روزمره ، مکانی برای ایجاد باغچه های خانگی و . . .باشد.

طراحی داخلی آشپزخانه اگر به صورت زیبا و در عین حال کاربردی انجام شود محیط آشپزخانه به فضایی دلچسب و خوشایند تبدیل می شود بنابراین کدبانوی خانواده در دکوراسیون آشپزخانه احساس رضایت و آرامش بیشتری خواهد داشت و فعالیت های روزمره اش را با شور و اشتیاق بیشتری انجام می دهد از این رو بهتر است در هنگام طراحی آشپزخانه مدرن یا کلاسیک اطلاعات و دقت لازم را داشته باشید.

با توجه به مساحت کوچک آشپزخانه و درخواست کارفرمای جوان که علاوه بر عملکرد مناسب  بر زیبایی بصری تاکید بسیار داشت گروه معماری آرتیمان پارسین سبک مدرن را برای طراحی آشپزخانه پیشنهاد کردند که با موافقت کارفرما همراه بود .

طراحی آشپزخانه

برای طراحی آشپزخانه باید در نظر بگیریم که هدف از اجرای کابینت ها تنها قرار دادن وسایل نیست. پس نباید اجزای طراحی شده منحصر به محلی برای نگه داری وسایل باشند بلکه نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، جزئیات طراحی کابینت آشپزخانه است که باید هم از لحاظ زیبایی خاص و مناسب برای نیازهای خانواده باشد و هم از لحاظ فنی، اصول و استاندارهای ارگونومیک را رعایت کرده باشد تا بتواند آسایش و راحتی را برای اعضای خانواده فراهم سازد.

مثلا دکوراسیون آشپزخانه کوچک با دکور آشپزخانه بزرگ قطعا متفاوت است. بنابراین طرح آشپزخانه باید متناسب با فضا و امکانات و هزینه ها باشد. با آرتیمان پارسین همراه باشید.

طراحی آشپزخانه رشت

دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

کفپوش و دیوارپوش و کابینت های آشپزخانه از مهم ترین عناصری هستند که در نگاه اول مورد توجه هر فردی قرار می گیرند و اگر شما تمایل دارید محیط آشپزخانه تان بی نظیر و شیک به نظر برسد بهتر است در هنگام انتخاب این عناصر مهم و ضروری وسواس لازم را به خرج دهید.

اگر تمایل دارید فضایی مدرن را در آشپزخانه منزل تان ایجاد کنید باید طرح و رنگ کابینت ها را نیز به صورت مدرن انتخاب نمایید زیرا کابینت ها بیشترین فضا از آشپزخانه را اشغال می کنند و اگر سبک طراحی آن ها با سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه مطابقت نداشته باشد فضای آشپزخانه نامطلوب به نظر می رسد.

کابینت های فلزی و ام دی اف و هایگلاس برای آشپزخانه ها با سبک مدرن انتخابی ایده آل و مناسب محسوب می شوند و شما می توانید رنگ این کابینت ها را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید زیرا رنگ های خنثی با هر سبک دکوراسیونی مطابقت دارند.

طراحی آشپزخانه رشت

انواع مدل آشپزخانه عبارتند از:

  • مدل خطی
  • مدل ال شکل
  • مدل یو شکل
  • مدل موازی
  • مدل جی
  • مدل جزیره ­دار
  • آشپزخانه اپن ­دار

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در طی طراحی آشپزخانه ویژگی­ هایی مانند ابعاد و اندازه، فرم، نوع پلان آشپزخانه، اپن یا جزیره ­دار بودن آن و.. مشخص می­ شود. در مرحله بعد باید به فکر طراحی دکوراسیون آشپزخانه بود. دکوراسیون آشپزخانه ­های ایرانی اغلب در انواع مدرن، نئوکلاسیک و یا کلاسیک دیده می ­شوند.

برای اجرای هر یک از انواع دکوراسیون آشپزخانه لازم است در هنگام طراحی به عناصر مختلفی مانند؛ دیوارهای آشپزخانه و تزئینات آن، کابینت و سبک طراحی آنها، متریال به کار رفته، نورپردازی و … توجه شود.

اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه اصولی دارد که طراحان در هنگام جانمایی و طراحی باید به آنها توجه کنند. برخی از اصول طراحی آشپزخانه عبارتند از:

  • مساحت آشپزخانه باید در حداقل­ ترین اندازه خود؛ حدود 5/5 متر مربع باشد. در این صورت فقط وسایل ضروری در آشپزخانه جای می­ گیرند. برای اینکه از آشپزخانه به عنوان فضایی برای صرف غذا استفاده شود باید مساحت بیشتری داشته باشد.
  • استانداردها در ابعاد و اندازه بخش­ های مختلف آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. این استانداردها با توجه به ارگونومی انسان و راحت بودن دسترسی افراد به وسایل مختلف در نظر گرفته می­ شوند. به طور مثال ارتفاع کابینت زمینی، طول و عرض کابینت­ های آشپزخانه، طول و عرض فضای قرارگیری یخچال و… جزو ابعاد استاندارد آشپزخانه هستند.
  • یکی دیگر از اصول طراحی آشپزخانه در نظر گرفتن مثلث کار است. منظور از مثلث کار در آشپزخانه، مثلثی فرضی است که از قرارگیری سه وسیله مهم آشپزخانه یعنی یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی ایجاد می­ شود. با در نظر گرفتن این مثلث؛ دسترسی به بخش ­های مختلف راحت­ تر می­ شود.
  • بهتر است فاصله بین سه وسیله مهم آشپزخانه حداقل 1 متر و 20 سانتیمتر و حداکثر فاصله بین آنها 2 متر و 75 سانتیمتر باشد.
  • بعد از جانمایی و در نظر گرفتن بخش­ های مهم آشپزخانه؛ باید به فکر ایجاد تاسیسات لازم برای آشپزخانه بود. پس قبل از هر گونه پرداختن به طراحی دکوراسیون باید فکر همه تجهیزات و تاسیسات لازم را کرد.
  • طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

طراحی دکوارسیون آشپزخانه رشت

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button