گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی، حرفه‌ای میان رشته‌ای از تلفیق هنر و علم برای ساختاربندی، چیدمان و ارتقای کیفیت فضاهای داخلی است. هدف از طراحی داخلی، تعریف حس فضا و ایجاد فضایی عملکردی و جذاب از نظر بصری و زیبایی‌شناختی است. طراحی داخلی در کنار پاسخگویی به نیازهای انسانی، منجر به بهبود عملکرد ذهنی، سلامت روحی و در نتیجه،  افزایش کیفیت زندگی می‌شود.

طراحی هنرمندانه و بهینه‌سازی فضای داخلی منجر به بهبود سبک زندگی، پویایی، نشاط و افزایش بازدهی انسان می‌شود. عرصه‌بندی، نورپردازی، رنگ‌شناسی و متریال‌شناسی ابزارهای بیان طراحی داخلی و تعریف‌کننده‌ی کیفیت و حس فضایی هستند. 

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی، الگوی استفاده از فضا را برای انسان‌ها به عنوان کاربران نهایی فضا تعیین می‌کند؛ به همین منظور یک طراح داخلی، نیازمند درک رفتار و ارگونومی انسانی و تسلط بر مبحث روان‌شناسی محیط است. اروپایی ها معتقدند که برای رسیدن به خط پایان شما باید اول از همه بدانید که به کجا می روید. 

پس با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن خود از خانه‌ای که مطلوب شماست می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را انجام دهید. وقتی صحبت از خرید مناسب وسایل می شود معمولا خانم ها فکر می کنند باید اولین جایی که به آن مراجعه می کنند مغازه یا فروشگاه مبلمان باشد، اما بهتر است برای نقطه شروع فروشگاه مبلمان را انتخاب نکنید، زیرا اگر مبلمان خاصی نظر شما را جلب کند برای سایر انتخاب ها با محدودیت مواجه می شوید.

درست است که شما نیاز به مبلمان دارید اما اگر انتخاب غلط داشته باشید در نهایت علاوه بر هدر رفتن هزینه، وقت و انرژی شما هم گرفته می شود. انتخاب های محدوده همیشه حس بدی به شما القا می کنند. پس همان طور که گفته شد یک نقشه کلی از دکوراسیون در نظر بگیرید و ببینید در کنار این مبل قرار است از چه نوع تلویزیون و میز تلویزیون و همچنین میزجلومبلی، پرده، فرش و وسایلی استفاده کنید. 

وقتی همه آنها را در ذهن مجسم کردید بعد اقدام به خرید کنید تا همه وسایل با ذهنیت قبلی و با خط مشی مشخص خریداری شوند. حتما این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری نمایید زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که شما نتوانید چیدمان درست و اصولی در خانه داشته باشید و این اشتباه تا انتها ادامه خواهد داشت.

 اگر فکر می کنید که به خاطر سپردن طرح‌ها در ذهنتان کار دشواری است، کاغذ و قلم بردارید و نقشه کف خانه خود را روی آن به صورت دو بعدی بکشید و خیلی راحت با تعیین جایگاه قرارگیری وسایل یک ترسیمی از فضای خانه خود داشته باشید

حتی در صورت نیاز ابعاد اتاق و قسمت های مختلف را در این نقشه قید کنید تا همه چیز به صورت اصولی و درست پیش برود. گاهی اوقات با در نظر گرفتن تمام نکات اصولی نیازی ندارید که حتماً یک طراح داخلی به شما بگوید که چه چیزی را خریده و در کجا قرار دهید و شما هم می توانید به صورت کاملا حرفه ای این کار را انجام دهید.

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

اصول چیدمان منزل

یکی از حقه های جذاب در چیدمان دکوراسیون داخلی این است که شما تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید؟ آیا سبک سنتی را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا مدرن و یا تصمیم دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید؟ تعیین این فاکتور قبل از خرید چیدمان می تواند خیلی چیزها را تغییر دهد

اگر ایده خاصی در ذهن خود برای چیدمان دکوراسیون دارید اصلا نیازی به نگرانی نیست، زیرا قبل از شما افراد  و گروه های زیادی دست به طراحی داخلی دکوراسیون منزل زده اند و شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای آن ها ایده بگیرید و با ترکیب ایده ها با خلاقیت و سلیقه خود طراحی جدیدی را خلق کنید.

طراحی داخلی در رشت

بازسازی، طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی در گروه معماری آرتیمان پارسین به صورت تخصصی و متناسب با نیاز کارفرما و برای هر کارفرما به شکلی منحصر به فرد صورت می گیرد. نگرش های متفاوت سازمانی، نیازها و فضاهای گوناگون از جمله مواردی هستند که کانسپت طرح را شکل داده و منجر به خلق فضایی می گردد که کارفرما به دنبال آن است. 

تمام نکات به کار برده شده توسط کارشناسان ما برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی زیبا و آرامش ‌بخش کاربردی هستند. انتخاب رنگ مناسب، مبلمان مناسب و ترکیب طرح‌های چیدمان لوازم با اندکی خلاقیت امکان پذیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین گزینه ها با ما تماس بگیرید.

در مجموعه معماری و معماری داخلی آرتیمان پارسین ، دکوراسیون منزل از هسته طراحی آغاز می‌گردد. بدین صورت که با مراجعه حضوری کارفرما، جدیدترین پروژه‌های طراحی و اجرایی دکوراسیون و معماری داخلی آرتیمان پارسین را مشاهده می‌کند. 

سپس نسبت به طراحی و ساخت آن اعلام آمادگی می‌نماید. طراحی و اجرای کامل واحد مسکونی شامل آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی و … می‌باشد. بعد از تکمیل فرم‌ها توسط کارفرما و مشخص شدن علایق، سبک زندگی، سبک دیزاین، چیدمان و سطح بودجه ایشان؛ فضای منزل نقشه برداری می‌شود. 

سپس با بهره‌گیری از جدیدترین مدل طراحی و کوراسیون داخلی، طرح در چند مدل و متریال متفاوت طراحی می‌گردد. در نهایت توسط اعضای تیم، مدلسازی و از چند زاویه رندر گرفته می‌شود.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی مدرن:

1- ویژگی های اصلی سبک مدرن را بشناسید.
از ویژگی های سبک مدرن این است که از وسایلی استفاده شود که کاربردی بوده و انتخاب و چیدمان آن ها هدفمند باشد و اگر ضرورتی ندارند کنار گذاشته شوند با این ویژگی ها فضایی دور از شلوغی و شیک و دلنشین داریم.
2-از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید.
در سبک مدرن به دلیل ویژگی سادگی آن باید از رنگ های خنثی و ملایم به صورت تک رنگ در قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون استفاده کنیم. برای مثال در رومبلی یا پرده یا دیوار که باید سفید رنگ باشد.

3-گچ بری و حکاکی روی دیوار و مبلمان را کنار بگذارید.
توجه داشته باشید که دیوار و سقف گچ بری و قاب بندی شده در سبک دکوراسیون مدرن هیچ جایی ندارد. همچنین مبلمان و اثاثیه چوبی منبت کاری و ظریف کاری شده را برای این نوع فضا نباید خریداری کنید.
4- از مصالح و متریال های صنعتی استفاده کنید.
یکی از تغییرات مهمی که طراحی مدرن در معماری داخلی با خود به همراه آورد، کاربرد متریال های کارخانه ای مثل شیشه، استیل و بتن در خانه ها است.
چوب و سنگ هم از نوع دکوراسیون کاربردی هستند. اما بهتر است آن ها را به صورت خام استفاده نکید و این وسایل را مهندسی شده خریداری کنید.

5- فضاهای پلان باز در خانه تان ایجاد کنید.
به پلان و دیوارهای به کار رفته در منزل تان توجه کنید. اگر دیوارهای کاذبی دارید که بخش های اصلی منزل تان مثل پذیرایی و نشیمن گاه و آشپزخانه را از هم جدا کرده اند، در صورت امکان آن ها را بردارید. این نکته را در نظر بگیرید که در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، طراحی پلان باز کاربرد بیشتری دارد و فضاهای مختلف خانه را باید با وسیله های مانند فرش، مبلمان و … از همدیگر جدا کرد.
6-بخشی از خانه تان را به قفسه های مخفی و توکار اختصاص دهید.
کمد های مخفی یکی از بهترین راه کارها برای فضاهای کوچک آپارتمانی و برای ایجاد جلوه منظم و مرتب سبک مدرن می باشند. البته تا حد امکان باید وسایل داخل این قفسه ها در دکوراسیون مدرن دیده نشود. بهتر است از درهای مخفی برای این نوع قفسه ها استفاده کرد.
7- از اکسسوری های نورپردازی مدرن در محیط استفاده کنید:
اگر تمام قانون و قواعد طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن به درستی انجام شده باشند، تکمیل‌ کننده تمام این زیبایی ها یک نورپردازی درست خواهد بود و شما می توانید از یک نوپردازی پراکنده و یا در اصطلاح طراحان از نورپردازی به صورت اسپات‌ لایت استفاده کنید. یا برای دلنشین تر شدن فضا از لامپ های هالوژنی استفاده کنید. 

اگر تمایل دارید که در قسمتی از خانه نور به صورت متمرکز وجود داشته باشد می توانید از آباژور ها استفاده کنید که البته سبک آباژوری که خریداری می کنید باید با سبک مدرن تناسب داشته باشد.
8- مبلمان مدرن در خانه استفاده کنید:
مبلمان و دکوریجات را باید با توجه به کارآیی و هدف از استفاده آن ها انتخاب کنیم و فقط وسایلی که در خانه نیاز داریم را خریداری کنیم. به طرح و رنگ آن ها هم باید توجه کرد که ساده و خنثی باشد. نباید از دکوریجات تجملی و تزئینی استفاده کنیم دکوراسیون داخلی مدرن نباید شلوغ پر زرق و برق باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی به اندازه نیاز از اثاثیه مانند کوسن، فرش و… استفاده کنیم.

چرا طراحی دکوراسیون داخلی مدرن حائز اهمیت است؟

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن فقط برای زیبای و  جلوه دادن خانه  نیست و می تواند بر رفتارافراد خانه  نیز تاثیر بسزایی بگذارد. فضای داخلی هر خانه ای می‌تواند یک منبع انرژی تمام نشدنی نشاط و آرامش باشد به شرطی که بعضی از جزئیات ظریف که بسیار موثر می باشند را رعایت کرده باشیم. 

گاهی توجه به نکته‌های ظریف، نتایج بزرگی را به دنبال خواهد داشت. دکوراسیون داخلی آرتیمان پارسین با طراحی فضا و با انعطاف پذیری بالا از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. معماری داخلی نقش عمده ای در کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند.

نحوه چیدمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوحی مانند دیوارها، سقف و… ، نور پردازی، مبلـمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی بر آرامش، راندمان و اثر بخشی، بسیار بوده است.

طراحی داخلی در رشت

تاریخچه حرفه ای طراحی داخلی

در سالیان گذشته از حرفه طراحی داخلی به صورت غریزی در پروسه ساختمانی استفاده می شود. این حرفه پس از توسعه جامعه و به وجود آمدن پیچیدگی های حرفه ی معماری و به واسطه توسعه فرایند های صنعتی ایجاد شد. پیگیری استفاده موثر از فضا به توسعه این حرفه در حال حاضر بسیار کمک کرده و امروزه به عنوان یکی از شاخه های اصلی هنر شناخته می شود.

طراحی داخلی در رشت

تفاوت طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی

گاها ممکن است دو حرفه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را به صورت اشتباه به جای یکدیگر استفاده کنند. حال آن که این دو حرفه کاملا از یک دیگر جدا بوده و هر کدام اهداف متناسب با خود را دارند.  

طراحان دکوراسیون بر خلاف طراحان داخلی نیازی به دانش و مهارت های آکادمیک نداشته و با شرکت در دوره هایی چون بررسی سبک ساختمان ها، مبلمان، چیدمان و … می توانند حرفه خود را توسعه و پیشرفت دهند. طراح دکوراسیون وظیفه چیدمان مناسب و ایجاد هماهنگی میان وسایل و فضای یک ساختمان را دارد و کار او پس از اتمام کار طراح داخلی آغاز می شود.


اما طراحان داخلی با برنامه ریزی فضاهاف عایق ها، پوشش ها و کفپوش ها، درب و پنجره، ورودی ها و هر چیزی که جزئی از یک سازه می باشد، سروکار داشته و با مهندس ناظر، مدیر پروژه و کنترل پروژه و سایر کارمنان در یک پروژه در ارتباط و همکاری می باشند.

عوامل مهم جهت طراحی داخلی هر اتاق در یک ساختمان

• یک اتاق باید با توجه به کاربرد خود ایجاد شود.
• اجزای استفاده شده در اتاق باید در فرد سبب ایجاد شوق و شادی کرده و موجب بی حوصلی او نگردند.
• هارمونی و توازن در اجزا باید وجود داشته باشد.
• اصلی ترین و مهم ترین مرحله انتخاب رنگ مناسب می باشد.

طراحی داخلی رشت

مراحل طراحی داخلی

۱. دریافت اطلاعات و خواسته های کارفرما 
در مرحله اول طراح باید تمامی اطلاعاتی را که کارفرما یا سفارش دهنده کار از او می خواهد را جمع آوری کرده و فهرستی از اولویت ها و اهمیت های آن ها ایجاد کند. در این مرحله سبک طراحی داخلی مشخص خواهد شد.
۲. جمع آوری اطلاعات فنی
در این مرحله اطلاعات فنی چون ابعاد و اندازه های سایت پروژه، میزان نورگیری، موقعیت فضاهای همجوار و … جمع آوری می شود.
۳. تمرکز بر روی طراحی و خلق اثر در ذهن
طراح با استفاده از ذهن خلاق خود و اطلاعات جمع آوری شده، طرحی را در ذهن خود خلق می کند.
۴. پیاده نمودن طرح
این مرحله یکی از مراحل اصلی طراحی می باشد که طرح ذهنی باید به صورت کامل بر روی کاغذ پیاده شود.
۵. وارد کردن طرح در نرم افزار به صورت دو بعدی
در این مرحله تمامی جزئیات به صورت دقیق به کمک اصول نقشه کشی ترسیم می گردد.
۶. سه بعدی نمودن سازه
در این مرحله طراح طرح خود را با تکیه بر نقشه های سه بعدی و با زیباسازی آن ارائه می کند.
۷. ارائه تقشه
در مرحله آخر باید تقشه ها تکثیر شده و در اختیار کارفرما قرار بگیرند. به طور معمول از ارائه نقشه اصلی جهت جلوگیری از دزدیدن آن خودداری می شود.

الگو های مناسب جهت انتخاب رنگ در طراحی داخلی

همانطور که گفتیم یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل در طراحی داخلی، انتخاب رنگ مناسب می باشد. جهت یافتن بهترین رنگ پاسخ چند پرسش می تواند به ما کمک کند. برای مثال در این اتاق چه فعالیتی انجام می شود و رنگ های طبیعی در آن چه رنگ هایی است؟ و یا این اتاق به چه میزان نور و روشنایی احتیاج دارد و نیازمند محیطی شاد است یا آرام؟
انتخاب رنگ مناسب و الگو های آن بسیار اهمیت دارد. برای مثال رنگ های روشن در محیط های آرامش و سکون استفاده شده و سبب بزرگتر و فضادار شدن اتاق می شوند. حال آن که رنگ های پررنگ و تند، اندکی محیط را کوچک کرده و در سنت گرایی محیط تاثیر می گذارند.

آرتیمان پارسین فعالیت حرفه‌ای خود را با هدف حضور در حوزه‌های تخصصی معماری، معماری داخلی، فضای سبز و طراحی دکوراسیون داخلی ، شروع کرد. در این سال‌ها تلاش کردیم تا بهترین افراد را در طراحی، نظارت، احداث و اجرای دکوراسیون و معماری داخلی دور هم جمع کنیم تا بهترین خدمات را به شما ارائه کنیم. رسالت تیم ما تعهد به انسان‌ها،منابع و اجتماعات انسانی است، به همین خاطر تلاش ما طراحی و اجزای بهترین کار با به روزترین روش‌ها‌ست.

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

طراحی داخلی در رشت

پروژه های طراحی داخلی آرتیمان پارسین

Call Now Button